Alla pappors egna dag

I dag är det Farsdag.
Många pappor får slipsar och olika saker som deras barn gjort i slöjden.
Många små barn har ritat teckningar till sina pappor.
Igår kväll var jag hemma hos min pappa. Min ena syster skulle ha varit med men då hennes son är väldigt förkyld så valde hon och hennes sambo att stanna hemma med honom.
Min pappa slapp att få både slips och slöjdprodukter.
Han fick en stor dörrmatta. Den som redan låg utanför dörren var inte riktigt hel längre.
Nu har han en ny fin matta att komma hem till.
Kalvstek, sås, potatis och kokta morötter bjöds det på. Mums säger jag bara.
Till efterrätt blev det pannacotta med lätt kaffesmak.
Kvällsfika blev det även ett par timmar senare. Marängtårta med skivad banan, grädde och kolasås.                   

                          

Grattis alla pappor där ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0