En kväll på Wallmans salonger i Helsingborg.

I lördags var jag och H i Helsingborg och gick på Wallmans salonger.
Wow det var en riktigt häftig upplevelse kan jag säga.
För den som är osäker på vad Wallmans är för något kan jag nog enklast förklarade med att det är mat och underhållning på en och samma gång. Inget ovanligt eller unikt med det tänker ni kanske nu.
Där har ni fel. De som underhåller är även serveringspersonal. De håller sig inte bara på scenen utan kan börja sjunga var som helst.
En av tjejerna stod och sjöng strax ovanför oss.


All serverings personal underhöll inte.
Vi hade turen att få en av underhållarna som servitris.


Hon bytte om många gånger den kvällen . Här är hon direkt efter ett åttiotalsmedley.
Många välkända artister gestaltades under kvällen.


Lena Philipsson



Roger Pontare



Bröderna Herrey

De passade även på att hylla våra granländer lite genom att spela Alexander Ryback och köra ett danskt medley.



Maten som serverades var så otroligt god att det är svårt att beskriva.
Till förrätt fick vi Skagenröra på färska räkor, Branteviksill, friterat bröd och en örtphiladelphiaröra.
Jag som i vanliga inte uppskattar smaken av sill måste bara säga att den sillen var otroligt god.
Skagenröran var utan tvekan den godaste jag någonsin ätit.

Till varmrätt så fick vi stekt gårdskyckling med lite grönsaker och en avlång potatisrulle. Till det serverades det två sorters sås. En som var brunaktig och en som var mer orange. Det var också riktigt gott.

Som varmrätt serverades det Skånksäppelkaka med vaniljsås. MUMS.

Till allt detta goda så drack H Scweppes och Cola.
Jag som för en gångs skull inte skulle köra någonstans (brukar vara den som kör annars) drack en riktigt god päroncider.


Om jag ska sammanfatta kvällen i några få ord så måste det bli :

UNDERBART.

God mat, bra underhållning och härligt sällskap.
Kan det bli bättre än så???



Så här fina var vi när vi var i Helsingborg (ursäkta den dåliga skärpan).

Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0